• Română (România)
  • English (United Kingdom)
Instalati Flash Player pentru a putea vedea playerul.
  • Rezervări pentru concertele simfonice

    Rezervările la concertele simfonice se pot face pe site-ul nostru începând cu ziua de luni din săptămâna concertului.

  • Turul virtual al Ateneului Român

    Pentru turul virtual al Ateneului Român vă rugăm să apăsaţi AICI.tur_virtual_slide

  • În atenția publicului spectator,

    Accesul în sălile de spectacol ale Ateneului Român este permis până la ora începerii concertelor. După această oră, accesul se mai poate face DOAR la pauză. Mulțumim pentru înțelegere!

  • The Great Restoration Work of The Athenaeum

    coperta_cupola_ukEditura „Anima" a acceptat să realizeze pro bono traducerea volumului Marea refacere a Ateneului Român (1990-2003) în format electronic şi astfel, cu bucurie, anunţăm că volumul de excepţie The Great Restoration Work of The Romanian Athenaeum (1990-2003) poate fi accesat pe site-ul Filarmonicii „George Enescu" la adresa http://fge.org.ro/images/stories/publicatii/great_restoration.pdf

  • Informaţii despre bilete şi abonamente

    atheneublackPentru mai multe informaţii legate de bilete şi abonamente, vă rugăm să ne contactaţi la numărul de telefon:
    (+4) 021 315 6875
    Pentru orice alte informaţii vă rugăm să ne contactaţi la telefon: (+4) 021 315 2567

    De asemenea, vă invităm să ne urmăriţi şi prin intermediul paginilor de Facebook, Twitter și Instagram.

  • George Enescu Philharmonic Records

    orga-1orga-2cupolarocupolaukcop refacereist
    Published by Editura Anima, Colection Coordinator: Cristina Sârbu

2016 - 2017 Season

Please make sure that your browser supports Flash Player (download HERE).

Please check if you have any popup-blocking applications enabled.

3rd category of tickets = folding seats.

Please subscribe to our newsletter

Home Press and media
Press and media
Pianistul Mihai Ritivoiu: „Săptămâna aceasta, îl prefer pe Mozart“

IMG 8296Tânărul pianist Mihai Ritivoiu este solistul invitat de Filarmonica „George Enescu“ pentru Concertul nr. 23, în la major, pentru pian şi orchestră, KV 488. Artistul, care a studiat din 2012 la Londra, spune, într-un interviu, că ceea ce este minunat al Mozart este cum face trecerea de la stări sufletești extrem de diferite, de la duioşie şi tristeţe la bucurie. „Când vrei să exprimi o emoție mai bine, intervine tehnica. Dincolo de a mişca degetele cât mai rapid, există și tehnica de a avea o anumită expresie, un anumit sunet. Până la urmă asta e scopul: de a comunica ceva, iar tehnica servește acestui lucru“, apreciază tânărul pianist.

Vineri, 10 noiembrie, de la ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, Orchestra Simfonică a Filarmonicii „George Enescu“, condusă de Christian Badea, va mai avea în program, alături de concertul lui Mozart, lucrări de Diana Rotaru (Corale şi cutii muzicale) şi Antonin Dvorak (Simfonia nr. 8, în sol major, op. 88). Concertul a avut loc şi joi, 9 noiembrie.

Filarmonica „George Enescu“: Ce înseamnă pentru tine Concertul nr. 23, în la major, pentru pian şi orchestră, KV 48, pe care îl interpretezi la Ateneu?
Mihai Ritivoiu: Este un concert pe care îl îndrăgesc în mod deosebit de Mozart. Sigur, fiecare concert de Mozart este o bijuterie, dar acesta are o anumită eleganță și o duioșie în prima parte. Ceea ce este minunat al Mozart este cum face această trecere de la stări sufletești extrem de diferite: urmează tragismul, tristeţea părții a doua. După care, în mod uimitor, partea a treia este de o bucurie molipsitoare și pentru interpreți, şi pentru public.

Read more...
 
Conferința Rețelei Europene a Centrelor de Reabilitare a Victimelor Torturii va avea loc, pe 12 noiembrie, la Ateneul Român

aniversare ICARFundația ICAR, prima și singura organizație din România care a conceput și a pus în practică programe de acordare de servicii medicale, psihologice, sociale și juridice dedicate celor care au supraviețuit represiunii politice practicate de regimul comunist, sărbătorește în acest an  25 de ani de la înființare.  Momentul aniversar va fi punctat în cadrul deschiderii celei  de-a 16-a conferințe a Rețelei Europene a Centrelor de Reabilitare a Victimelor Torturii,  organizată de Fundația ICAR  în parteneriat cu rețeaua germană de centre BAfF.

Titlul conferinței este „Towards global health: Refugees and victims of torture in Europe today“/ „Spre o sănătatea globală: Refugiați și victimele ale torturii în Europa de azi“.

Deschiderea evenimentului va avea loc  pe 12 noiembrie 2017, de la 14.30, în foaierul Ateneului Român. Conferința va fi moderată de domnul Andrei Dimitriu, directorul general al Filarmonicii „George Enescu“, și va număra printre invitați personalități de marcă, precum domnul Emil Constantinescu, fost președinte al României. În deschidere, vor lua cuvântul doamna Camelia Doru, președinte al Fundației ICAR, și doamna Elise Bittenbinder, președinte BAfF, Germania.



Read more...
 
Premiile Concursului „Moștenirea politică a lui Iuliu Maniu în opera și activitatea lui Corneliu Coposu“ sunt decernate la Ateneul Român

Concurs Eseuri Coposu 2017Fundația Corneliu Coposu, în parteneriat cu Fundația Academia Civică, Fundația Hanns Seidel și „Filarmonica George Enescu“ au organizat în acest an a doua ediție a  unui concurs de eseuri despre viața și activitatea lui Corneliu Coposu. Tema concursului din acest an  a fost „Moștenirea politică a lui Iuliu Maniu în opera și activitatea lui Corneliu Coposu“. Concursul a fost lansat pe 27 martie 2017 , iar pe 1 octombrie 2017 a fost termenul limită pentru trimiterea eseurilor.  Decernarea premiilor va avea loc la data de 11 noiembrie 2017, de la ora 16.00, în cadrul unui eveniment special, ce va avea loc în foaierul Ateneului Român.

În urma întâlnirii finale a membrilor juriului concursului de eseuri   au fost desemnați următorii câștigători: Premiul I: Ioana  Florica Gale –(doctorand,  Școala de Științe Politice și ale Comunicării, Universitatea „Babeș-Bolyai „ Cluj-Napoca“), Premiul II: Victor Constantin Vlăduț – (masterand, Facultatea de Științe Politice, Universitatea București),  Premiul III: Tudor Vișan Miu–  anul III, Facultatea de Istorie, Universitatea București).

Read more...
 
Maestrul si ucenicul vrajitor: dirijorul Christian Badea si pianistul Mihai Ritivoiu, la Ateneul Roman

pianistul mihai ritivoiuJoi, 9 și vineri, 10 noiembrie 2017, de la ora 19.00, în  Sala mare a Ateneului Român, Orchestra Simfonică a Filarmonicii „George Enescu“, condusă de celebrul dirijor Christian Badea, va avea în program lucrări de Diana Rotaru (Corale și cutii muzicale), Wolfgang Amadeus Mozart (Concertul nr. 23, în la major, pentru pian și orchestră, KV 488) și  Antonin Dvorak (Simfonia nr. 8, în sol major, op. 88). Solist va fi pianistul Mihai Ritivoiu.

Read more...
 
Dirijorul Christian Badea și pianistul Mihai Ritivoiu, la Ateneul Român

Dirijorul Christian Badea 200x120Joi, 8 și vineri, 9 noiembrie 2017, de la ora 19.00, în  Sala mare a Ateneului RomânOrchestra Simfonică a Filarmonicii „George Enescu“, condusă de celebrul dirijor Christian Badea, va avea în program lucrări de Diana Rotaru (Corale și cutii muzicale), Wolfgang Amadeus Mozart (Concertul nr. 23, în la major, pentru pian și orchestră, KV 488)  și  Antonin Dvorak (Simfonia nr. 8, în sol major, op. 88). Solist va fi pianistul Mihai Ritivoiu.

Read more...
 
Concert coral „Monteverdi 450“ și lansare de DVD, la Filarmonica „George Enescu“

Claudio Monteverdi 4Marţi, 14 noiembrie 2017, de la ora 19.00, stagiunea Filarmonicii „George Enescu” găzduieşte în Sala mare a Ateneului Român un concert extraordinar susţinut de Corul instituţiei, aflat sub direcţia lui Iosif Ion Prunner – „Monteverdi 450“. Evenimentul marchează împlinirea a 450 de ani de la naşterea unuia dintre cei mai importanţi compozitori din istorie, Claudio Monteverdi (1567 - 1643).

Cofondator al genului liric al operei la începutul secolului al XVII-lea şi unul dintre părinţii barocului muzical, Monteverdi a avut o influenţă decisivă asupra dezvoltării muzicii moderne. Din geniala sa creaţie vocală păstrată sub formă de madrigale, canzonete, scherzi, dar şi de lucrări religioase, programul oferit publicului a selectat pagini deopotrivă reprezentative şi atractive. Prima parte este dedicată în principal artei madrigalului, în timp ce partea a doua va prezenta în primă audiţie la Ateneul Român Missa in illo tempore, compusă de Monteverdi în 1610, pentru Vatican.

„Avem în program o primă audiție în București: Missa in illo tempore de Monteverdi. Suntem datori acestui mare compozitor, cu atât mai mult noi, ca formație corală, suntem datori să-l sărbătorim. Se știe că Monteverdi a iubit foarte mult vocile, a compus foarte mult pentru soliști. În prima parte a programului, vom cânta câteva madrigal laice. Ansamblul va fi în diverse ipostaze, toți interpreții vocali sunt membri ai Corului Filarmonicii. Programul e o piatră de încercare pentru Corul Filarmonicii, e un alt stil de a cânta decât cel cu care suntem obișnuiți. Sper că vom face față cu succes, ne-am pregătit în acest sens“, a subliniat maestrul Iosif Ion Prunner.

Read more...
 
Maestrul şi ucenicul vrăjitor: dirijorul Christian Badea şi pianistul Mihai Ritivoiu, la Ateneul Român

Christian BadeaJoi, 8 şi vineri, 9 noiembrie, de la ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, Orchestra Simfonică a Filarmonicii „George Enescu“, condusă de celebrul dirijor Christian Badea, va avea în program lucrări de Diana Rotaru (Corale şi cutii muzicale), Wolfgang Amadeus Mozart (Concertul nr. 23, în la major, pentru pian şi orchestră, KV 488) şi Antonin Dvorak (Simfonia nr. 8, în sol major, op. 88). Solist va fi pianistul Mihai Ritivoiu.
"Printre simfoniile lui Dvořák, Simfonia nr. 8, în sol minor, op. 88 este cea care poartă poate cea mai intensă amprentă slavă: fiecare parte este impregnată de elemente care aduc un suflu al muzicii populare într-o lucrare, de altfel, bine înrădăcinată în tradiţia simfonismului occidental. De fapt, lucrarea a fost compusă într-un interval scurt, între 26 august şi 8 noiembrie 1889, pe care Dvořák îl petrece la Vysoka, într-o zonă rurală ce i-a permis să se retragă din tumultul urban şi din presiunile vieţii de concert. În liniştea vacanţei, simfonia ia naştere în modul cel mai firesc cu putinţă, cu un aplomb creator neîntrerupt de nici un inconvenient.

Citiți restul interviului aici: http://adevarul.ro/cultura/arte/maestrul-ucenicul-vrajitor-dirijorul-christian-badea-pianistul-mihai-ritivoiu-ateneul-roman-1_5a01c5785ab6550cb8ea7400/index.html

 
Interviu Christian Badea

christian badeaRedacția VLH are plăcerea de a va prezenta un interviu cu maestrul Christian Badea, unicul dirijor roman absolvent al prestigioasei Juilliard School din New York si primul roman câștigător al unui premiu Grammy.

Read more...
 
Teatrologul George Banu şi actorul Ion Caramitru, dialog despre scena lumii, în cadrul Conferinţelor Ateneului Român



Caramitru BanuConferinţa „George Banu în dialog cu Ion Caramitru“ s-a desfăşurat sâmbătă seară, de la ora 18.00, la Ateneul Român, în cadrul Conferinţelor Ateneului Român, sub egida Festivalului Naţional de Teatru (FNT, 20-30 octombrie 2017).

Evenimentul a fost moderat de Andrei Dimitriu, directorul general al Filarmonicii „George Enescu“.

Read more...
 
Interviu Dirijorul Iosif Ion Prunner: „Tata a murit înainte să apuce să se bucure cu adevărat de realizările mele“

prunner 646x404Fiul pianistului Iosif Prunner şi al Ileanei Yvonne Prunner, rudă cu dirijorul Constantin Silvestri, Iosif Ion Prunner vorbeşte despre familia sa, prezentă timp de trei generaţii, adică de peste 100 de ani, pe scena Ateneului Român, şi despre cum a dus mai departe vocaţia familiei Ştiri pe aceeaşi temă Pe furtună, cu Berlioz şi Faust Saga familiei Prunner începe cu marele contrabasist Joseph Prunner, care în anul 1909 a părăsit Austria în favoarea României, la rugămintea lui George Enescu, devenind primul contrabasist al Filarmonicii. Continuă cu Iosif Prunner Jr., fiul său, un pianist strălucit care a fost timp de două decenii solistul Filarmonicii „George Enescu“. Iosif Ion Prunner (61 de ani), fiul lui Iosif Prunner Jr., a dus mai departe această tradiţie, debutând pe scena Ateneului Român la doar 14 ani. Dirijor şi pianist, a concertat pe cele mai mari scene ale lumii, conducând din 1997 Corul Filarmonicii „George Enescu“. Despre familia Prunner s-a scris şi cartea „Trei generaţii la Ateneul Român“, semnată de Oana Georgescu şi publicată de Editura Allfa.

Interviul poate fi cititi în întregime aici: http://adevarul.ro/cultura/arte/interviu-dirijorul-iosif-ion-prunner-tata-murit-sa-apuce-bucure-cu-adevarat-realizarile-mele-1_59f488215ab6550cb89238ff/index.html

 
«StartPrev12345678910NextEnd»

Page 2 of 24